
JFM sikrer sig visningsretten til SpeedwayLigaen
Alt speedway fra den bedste danske liga vises nu på JFM Play
Det bliver nu endnu lettere for danske speedwayfans at følge deres favoritliga. JFM, Danmarks største lokale og regionale mediekoncern, har sikret sig rettighederne til at vise SpeedwayLigaen eksklusivt i de næste to år. Aftalen betyder, at dansk speedway fortsat vil være tilgængeligt for et bredt publikum, og fans kan se frem til en intens og actionfyldt dækning af ligaens mange hæsblæsende løb.
JFM vil via deres 15 dagblade og 41 ugeaviser samt streamingplatformen JFM Play sikre, at SpeedwayLigaen får en omfattende og professionel dækning. Aftalen indebærer live-transmission af alle turneringens matcher, eksklusive interviews med kørerne samt analyser og baggrundsartikler om sporten. JFM har siden 2022 været en fast og skattet samarbejdspartner for SpeedwayLigaen, og derfor har begge parter ønsket at dyrke samarbejdet i endnu højere grad i fremtiden.
“Vi er utroligt glade for at kunne bringe SpeedwayLigaen ud til endnu flere seere. Speedway er en del af den danske sportsånd, og vi ser frem til at give fansene en endnu bedre dækning af sporten. Dansk speedway vil med denne aftale have hjemmebane på JFM Play sammen med alle vores øvrige sportstilbud” siger Jørn Broch, Nyhedsdirektør hos JFM.
Også hos SpeedwayLigaen er der begejstring over aftalen. “Det er en fantastisk nyhed for alle, der elsker speedway. Med JFM som eksklusiv mediepartner får vi en unik mulighed for at styrke eksponeringen af vores sport og give vores fans en endnu bedre oplevelse til en mere fordelagtig pris” siger Asger Pedersen, formand for ligaforeningen bag SpeedwayLigaen.
Just Play har spillet en central rolle i at facilitere og styrke dialogen mellem parterne, og har været en drivkraft i at samle sportens og mediernes interesser i én ambitiøs aftale. Just Play står også for TV-produktionen i samarbejde med Matchday Production. Matchday producerer i dag blandt andet 3F Superliga, UEFA Europa- og Conference League, EHF Champions League håndbold og Metalligaen i ishockey.
“Vi har fra starten set et enormt potentiale i SpeedwayLigaen – både kommercielt og som sportsligt produkt, der engagerer og samler fans på tværs af landet. Vores opgave har været at finde den rigtige mediepartner, som kunne løfte dækningen og give sporten det spotlight, den fortjener. Med Jysk Fynske Medier har vi fundet en stærk og ambitiøs partner, og vi er stolte over at have været med til at realisere det her samarbejde,” siger Lars Orlamundt, Chief Strategy and Partnership Officer hos Just Play.
De nye tv-rettigheder træder i kraft fra den kommende sæson og første runde starter onsdag den 23. april 2025, hvor vi er med fra Fjelsted, Grindsted og Vojens.
Du finder link til JFM Play ved at klikke her
Aftalen med mellem JFM og SpeedwayLigaen betyder at SpeedwayLigaens gamle platform, SpeedwayLigaenPlay, udgår og ikke længere vil være i drift. Fremover er det eneste sted for dansk speedway hos Jysk Fynske Medier.
Om JFM:
JFM er Danmarks næststørste private mediekoncern og dækker hele landet. JFM udgiver i alt 15 dagblade med over 550.000 læsere hver uge og 41 ugeaviser med knap 1 million læsere. Avisen Danmark er et af landets mest læste dagblade med 400.000 læsere hver uge. Dertil regionale og lokale nyhedssites med ca. 1,5 mio. ugentlige brugere. Den nationale Radio4 – med JFM som hovedejer – når 224.000 ugentlige lyttere. Foruden Radio4 har koncernen fire kommercielle radiostationer med knap 650.000 ugentlige lyttere.
JFM når 2,7 millioner kontakter hver uge og har en omsætning på ca. 2 mia. kr. årligt, og beskæftiger ca. 1550 medarbejdere, fordelt over hele landet. JFM er medejer af det største danske distributionsselskab Dao og har derudover egne distributionsselskaber. JFM ejer to rotationstrykkerier. Datterselskabet, kommunikationsbureauet STEP er blandt Danmarks største. Dertil drives digitale aktiviteter som Gul&Gratis, deal.dk, Sweetdeal.dk og SPOTdeal.